Nordic Public Affairs
Identitet till en byrå med inriktning på opinionsbildning och PR journalistik med fokus på norden som marknad. Logotype och grafiskt formspråk, designprogram, hemsida, mm skapas. Budskapet ska vara klart och tydligt. Det ska kännas fräscht, tidlöst och seriöst men också lite lekfullt och lättillgängligt.
Nordic Public Affairs
Identitet till en byrå med inriktning på opinionsbildning och PR journalistik med fokus på norden som marknad. Logotype och grafiskt formspråk, designprogram, hemsida, mm skapas. Budskapet ska vara klart och tydligt. Det ska kännas fräscht, tidlöst och seriöst men också lite lekfullt och lättillgängligt.
Nordic Public Affairs
Identitet till en byrå med inriktning på opinionsbildning och PR journalistik med fokus på norden som marknad. Logotype och grafiskt formspråk, designprogram, hemsida, mm skapas. Budskapet ska vara klart och tydligt. Det ska kännas fräscht, tidlöst och seriöst men också lite lekfullt och lättillgängligt.
Inlandsinnovation
Ett svenskt riskkapitalbolag som satsar pengar i små och nystartade företag på glesbygden. Ett försök till identitet fanns när vi kopplades in och utmaningen låg i att förbättra logotype och formspråk för att förmedla ett mer modernt och seriöst uttryck. Identitet, designprogram, hemsida, trycksaker, profilprogram, årsredovisningar mm producerades.
Inlandsinnovation
Ett svenskt riskkapitalbolag som satsar pengar i små och nystartade företag på glesbygden. Ett försök till identitet fanns när vi kopplades in och utmaningen låg i att förbättra logotype och formspråk för att förmedla ett mer modernt och seriöst uttryck. Identitet, designprogram, hemsida, trycksaker, profilprogram, årsredovisningar mm producerades.
Inlandsinnovation
Ett svenskt riskkapitalbolag som satsar pengar i små och nystartade företag på glesbygden. Ett försök till identitet fanns när vi kopplades in och utmaningen låg i att förbättra logotype och formspråk för att förmedla ett mer modernt och seriöst uttryck. Identitet, designprogram, hemsida, trycksaker, profilprogram, årsredovisningar mm producerades.
Identitet till en kommunikatör
Företagsidentitet till en frilansande kommunikatör med lång erfarenhet i branschen. Idén var att göra ett modernt monogram snarare än en logotype. Runda ringar fick symbolisera individer och strecken emellan kommunikationen som utbyts. Mönstret skulle också kännas modernt och tidlöst. Här går trycket i kopparfärg.
Identitet till en kommunikatör
Företagsidentitet till en frilansande kommunikatör med lång erfarenhet i branschen. Idén var att göra ett modernt monogram snarare än en logotype. Runda ringar fick symbolisera individer och strecken emellan kommunikationen som utbyts. Mönstret skulle också kännas modernt och tidlöst. Här går trycket i kopparfärg.
Sushi Yama
Identitet till en sushikedja. Utmaningen här var att symbolen ska vara så enkel som möjlig men varje restaurang ska vara unik. Varje enhet får sin unika färg som återkommer i all inredning, skyltar, belysning mm. Det uppochnervända "Y'et" i logotypen är en inspiration av det japanska tecknet för berg, "Yama" som betyder berg på japanska.
Sushi Yama
Identitet till en sushikedja. Utmaningen här var att symbolen ska vara så enkel som möjlig men varje restaurang ska vara unik. Varje enhet får sin unika färg som återkommer i all inredning, skyltar, belysning mm. Det uppochnervända "Y'et" i logotypen är en inspiration av det japanska tecknet för berg, "Yama" som betyder berg på japanska.
Sushi Yama
Identitet till en sushikedja. Utmaningen här var att symbolen ska vara så enkel som möjlig men varje restaurang ska vara unik. Varje enhet får sin unika färg som återkommer i all inredning, skyltar, belysning mm. Det uppochnervända "Y'et" i logotypen är en inspiration av det japanska tecknet för berg, "Yama" som betyder berg på japanska.
Sushi Yama
Identitet till en sushikedja. Utmaningen här var att symbolen ska vara så enkel som möjlig men varje restaurang ska vara unik. Varje enhet får sin unika färg som återkommer i all inredning, skyltar, belysning mm. Det uppochnervända "Y'et" i logotypen är en inspiration av det japanska tecknet för berg, "Yama" som betyder berg på japanska.
Sushi Yama
Identitet till en sushikedja. Utmaningen här var att symbolen ska vara så enkel som möjlig men varje restaurang ska vara unik. Varje enhet får sin unika färg som återkommer i all inredning, skyltar, belysning mm. Det uppochnervända "Y'et" i logotypen är en inspiration av det japanska tecknet för berg, "Yama" som betyder berg på japanska.
Sinne
Företagsidentitet till en inredningsdesigner. Logotypen är uppbyggd med hjälp av siluetter på möbler. Varje visitkort har sin egen färg samt möbelsiluett.
Kolviks Båtsman
Företagsidentitet till ett rederi med båttaxiverksamhet i Stockholms skärgård.
Trycksaker
Från det enklaste visitkortet till årsredovisningar för både stora och små företag. Fokus är att förenkla och förmedla information samt bygga upp ett starkt varumärke.
Regeringskansliet (Swedish Smartgrid)
Bygga upp en grafisk identitet för en, av regeringen tillsatt kommission. Under kommissionens livstid produceras allt från rapporter till hemsidor. Arbetet avslutas med ett bokomslag till en SOU.
Regeringskansliet (Digitaliseringskommisionen)
Bygga upp en grafisk identitet för en, av regeringen tillsatt kommission. Under kommissionens livstid produceras allt från rapporter till hemsidor. Arbetet avslutas med ett bokomslag till en SOU.
Neurology Clinic
Några läkare med specialisering på neurologi och neurofysiologi startar en klinik och behöver en identitet. Det ska kännas enkelt och tillgängligt för alla. Symbolen är inspirerad av kontaktpunkterna mellan nervcellerna, "synapser". Flera enheter öppnas i olika delar av landet och alla får sitt namn och färg som återkopplar till moderbolaget. Förutom designprogram tas material för sjukvård tas fram, kläder, journaler, väskor, mm
Neurology Clinic
Några läkare med specialisering på neurologi och neurofysiologi startar en klinik och behöver en identitet. Det ska kännas enkelt och tillgängligt för alla. Symbolen är inspirerad av kontaktpunkterna mellan nervcellerna, "synapser". Flera enheter öppnas i olika delar av landet och alla får sitt namn och färg som återkopplar till moderbolaget. Förutom designprogram tas material för sjukvård tas fram, kläder, journaler, väskor, mm
Neurology Clinic
Några läkare med specialisering på neurologi och neurofysiologi startar en klinik och behöver en identitet. Det ska kännas enkelt och tillgängligt för alla. Symbolen är inspirerad av kontaktpunkterna mellan nervcellerna, "synapser". Flera enheter öppnas i olika delar av landet och alla får sitt namn och färg som återkopplar till moderbolaget. Förutom designprogram tas material för sjukvård tas fram, kläder, journaler, väskor, mm
Neurology Clinic
Några läkare med specialisering på neurologi och neurofysiologi startar en klinik och behöver en identitet. Det ska kännas enkelt och tillgängligt för alla. Symbolen är inspirerad av kontaktpunkterna mellan nervcellerna, "synapser". Flera enheter öppnas i olika delar av landet och alla får sitt namn och färg som återkopplar till moderbolaget. Förutom designprogram tas material för sjukvård tas fram, kläder, journaler, väskor, mm.
2 - 22
<
>